Webshopovername handboek

Je e-commercebedrijf succesvol kopen of verkopen

Ben Koppenens; Sander Scholten; Dirkjan Vis

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 34.95: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789492723383, 160 blz., November 2018
Formaat: 21.0 (h) x 14.8 (b) x 1.1 (d) cm. Gewicht: 286 gram.

Uitgever: Het Boekenschap

beschrijving

Overweeg je om een webshop te kopen? Of om jouw eigen webwinkel te verkopen? Je staat dan voor belangrijke beslissingen waarvan je de gevolgen moeilijk kunt overzien. Voor Ben Koppenens en Sander Scholten zijn webshopovernames dagelijkse kost. Hun ervaringen hebben ze samen met Dirkjan Vis vertaald in dit praktische handboek.

Het Webshopovername Handboek leidt je door het overnameproces en geeft je achtergrondinformatie over financiering, waarde en de juridische/fiscale aspecten. De verschillende stappen en theorie worden geïllustreerd met praktijkcases van collega-webwinkeliers.

Wanneer je voor het (ver)koopproces ruim de tijd neemt en je jezelf goed voorbereidt, staat je ongetwijfeld een succesvolle overname te wachten!

Inclusief:
- 5-stappenplan voor webshopovernames
- Interviews met kopers en verkopers van webwinkels
- Webshopovername-checklist
- Standaardopzet verkoopmemorandum en overdrachtsdocument

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Auteurs Ben Koppenens en Sander Scholten zijn samen al meer dan dertig jaar actief in de e-commerce branche en oprichters van het Nederlandse overnameplatform voor e-commerce-bedrijven. Met Dirkjan Vis schreven zij hun ervaringen op in dit praktische handboek.

Het Webshopovername Handboek wordt uitgegeven door Het Boekenschap in samenwerking met Webshopovername B.V. Het boek is gerealiseerd met medewerking van onder andere de Hogeschool van Amsterdam en bevat verschillende gastbijdragen waaronder stukken van Arnout Engelfriet en Lex van Teeffelen.

toelichtingStoppen? Verkopen? Doorgaan? Of juist een webshop kopen? Vroeg of laat dient deze vraag zich aan bij veel ondernemers met een eigen webwinkel. Ben Koppenens, Sander Scholten en Dirkjan Vis helpen ondernemers in dit boek om zelf een bewuste keus te maken.
  1. Leg in mijn winkelwwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.