De inzet van touchpoints

Moderne mediaplanning

Renée van Zijl

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 18.95

ISBN: 9789492272027, geïllustreerd, 102 blz., June 2016 UITVERKOCHT!

Uitgever: Econtentenzo

redactie: Désirée van Osch

trefwoorden: communicatiemiddel media mediaplanning touchpoint

beschrijving

Touchpoints zijn de raakvlakken waar een adverteerder en zijn doelgroep elkaar tegenkomen. Het zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk 'aanraakt'. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal 'winkel' kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Alle momenten van de dag worden klanten, werknemers en andere stakeholders omringd door touchpoints.

In het boek 'De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning ' introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. Met het woord medium kan zowel een middel (de drager) als een kanaal (transport) bedoeld zijn. Ook in de praktijk komt deze spraakverwarring voor. Daarom hanteert de auteur in dit boek het begrip touchpoint. In moderne mediaplanning is deze term al een tijdje in gebruik. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen. Ook geeft zij aan op welke wijze touchpoints ingezet kunnen worden in moderne mediaplanning en wat de functie is van een touchpoint-matrix in de praktijk.

Dit boek is bedoeld voor mbo- en hbo-studenten communicatie, marketing, communicatie en multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is tevens geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over moderne mediaplanning.

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

inhoudsopgaveINLEIDING

1 BASISBEGRIPPEN
1.1 Oplage
1.2 Bereik
1.3 Attentiewaard
1.4 Vluchtigheid
1.5 Contactfrequentie
1.6 Kosten
1.7 Communicatievermogen van een medium
1.8 Beheersbaarheid

2 COMMUNICATIEMIDDELEN
2.1 Gesproken, geschreven, audiovisueel en digitaal
2.2 Corporate communicatiemiddelen
2.3 Marketingcommunicatiemiddelen
2.4 Reclame
2.5 Direct marketing
2.6 Salespromotion
2.7 Winkelcommunicatie
2.8 Persoonlijke verkoop, sponsoring en evenement
2.9 Word of Mouth Marketing

3 COMMUNICATIEKANALEN
3.1 Dagblad
3.2 Huis-aan-huisblad
3.3 Magazines
3.4 Televisie
3.5 Radio
3.6 Bioscoop
3.7 Out of Home media
3.8 Online media

4 TOUCHPOINTS IN MEDIAPLANNING
4.1 BOE-model
4.2 Mediaplanning
4.3 Het 5 It’s-model
4.4 Mediastrategie
4.5 Mediaplan

INDEX

LITERATUURLIJST
toelichtingVerschenen: De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning

Bij educatieve uitgeverij Econtentenzo is het boek ‘De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning’ verschenen. In dit boek introduceert de auteur Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning.
Het boek is geschikt voor mbo- en hbo-studenten communicatie, marketing, communicatie en multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het boek is tevens geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning.

Touchpoints zijn de raakvlakken waar een adverteerder en zijn doelgroep elkaar tegenkomen. Het zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Daarom hanteert de auteur in dit boek het begrip touchpoint. In moderne mediaplanning is deze term al een tijdje in gebruik.

De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen. Ook geeft zij aan op welke wijze touchpoints ingezet kunnen worden in moderne mediaplanning en wat de functie is van een touchpoint-matrix in de praktijk.

Het boek is leverbaar leverbaar via de webshop van Econtentenzo, Bol.com, Amazon, Bliyoo en andere internet boekwinkels; op verzoek ook leverbaar in hardcopy, via Publishing on Demand.

Over distributie van content
Econtentenzo ontwikkelt en distribueert educatieve content in digitale vorm. De inhoudelijke kwaliteit van een ebook is vergelijkbaar met die van een papieren boek, de gebruiksmogelijkheden zijn groter. Econtentenzo gelooft in digitale distributie van content omdat dit het lezen en studeren gemakkelijker en goedkoper maakt. Een lezer kan een ebook kopen of streamen. Een ebook is te lezen op alle devices en biedt geavanceerde studiemogelijkheden. Een student van de toekomst leest zijn ebook op een plek en tijdstip naar keuze: in de trein of auto, op de bank of achter een bureau, in bad of in bed. Hij bewerkt en verwerkt zijn lesstof en laat soms delen voorlezen. Dit is wat een goed ebook kan bieden. Iedereen die content maakt kan een ebook uitgeven. Een ebook is snel aan te passen, de productiekosten zijn laag en de oplage is flexibel.
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.