De nieuwe weg

in 7 stappen naar meer omzet

Jochum Jarigsma

gebonden: € 20.20: GRATIS verzending! (NL)
ISBN: 9789491757211, 110 blz., August 2015
Formaat: 23.8 (h) x 15.5 (b) x 1.5 (d) cm. Gewicht: 369 gram.

Uitgever: BigBusinessPublishers

redactie: Nienke van Oeveren; Marjolein Westerterp

beschrijving

In deze spannende roman ontdekt hoofdpersoon Rutger Kooisma, ondernemer in vakantiebungalows, de zeven essentiële stappen op weg naar meer omzet. Hij ontmoet de aantrekkelijke activiste Rineke die zijn plannen in de war schopt en hem drastisch aan het twijfelen brengt. Waarom is hij eigenlijk ondernemer? Gelukkig zet zijn goede vriend Peter hem steeds weer met beide benen op de grond.

Ben jij die ondernemer die een mooi product of waardevolle dienst aanbiedt maar te weinig omzet maakt? Heb je geen zin om te 'leuren' en is sales niet jouw ding? Met dit boek helpt Jochum Jarigsma je aan de ondernemersvaardigheden die je nodig hebt om van je bedrijf een commercieel succes te maken.

Auteur Jochum Jarigsma is social entrepreneur, spreker en trainer op het gebied van acquisitie, sales, netwerken en ondernemerschap. Hij doceert ondernemersvaardigheden aan verschillende hogescholen en universiteiten.

Inhoud
In het boek maak je kennis met zeven stappen om een deal te sluiten. Deze stappen zijn:
1 Een goed product of dienst (propositie) formuleren
2 Een (niche)markt vinden voor jouw propositie
3 Potentiële klanten in de markt vinden en met hen in contact komen
4 Hun behoeften onderzoeken
5 Een aanbod doen met een goed advies
6 Bezwaren of koopweerstanden oplossen
7 Vragen - eventueel door middel van onderhandeling - om de deal

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Jochum Jarigsma, UvA-economie, is spreker en trainer op het gebied van netwerken, acquisitie, sales en ondernemerschap en is internationaal actief als businesscoach. Hij is oprichter van AccuRaad en de website Verkoopresultaat.nl die zich volledig richt op MKB-bedrijven en zelfstandige professionals. Daarnaast is hij verbonden aan het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE), Yes!Delft, Utrecht
Inc en verschillende hogescholen.
Jochum heeft als ondernemer in achttien maanden tijd zijn eigen bedrijf uitgebouwd van 0 naar 700.000 euro omzet. Na vijf jaar en met zeven medewerkers op de loonlijst ging hij terug naar zijn oorspronkelijke passie: sales en anderen helpen verkopen.
Als bedenker en uitvoerder van verschillende MVO-initiatieven zoals Platform Maatschappelijk Ondernemen, de Wereld BBQ en Water-4Masai laat hij zien dat goed ondernemerschap gepaard kan gaan met goed wereldburgerschap. Jochum biedt als social entrepreneur
één keer per jaar het DOEL-traject aan. In dit traject leert hij ondernemers met enige ervaring alles over het toepassen van verkoopinzichten en -methoden in hun dagelijkse praktijk. Het is geen training waar je een vast bedrag betaalt voor deelname, maar iedere ondernemer
kan meedoen door te solliciteren op een plek.

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: