Uitgemeten

de accountabilitycyclus voor communicatie

Janssen Cathelijne

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 24.00: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789491560729, 88 blz., November 2017 UITVERKOCHT!

Uitgever: Boom uitgevers Amsterdam

serienaam/reeks: Communicatiereeks

redactie: Peter van der Horst

beschrijving

Accountability is voor veel organisaties inmiddels een geïntegreerd onderdeel van professionele communicatie geworden. In die organisaties zijn 'doen we de goede dingen?' en 'doen we ze goed?' vragen die vanzelfsprekend zijn in de dagelijkse praktijk. Maar waar begin je als organisatie, afdeling of professional met accountability van communicatie?

Uitgemeten behandelt alle stappen in de accountabilitycyclus. Ze zijn gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, bij verschillende organisaties binnen de overheid en het bedrijfsleven. Het boek biedt een kader voor 'doenkers': professionals die strategie en onderbouwing belangrijk vinden, maar ook leren door te 'doen' in de praktijk. Aan de hand van voorbeelden, methodieken en werkvormen kun je de accountabilitycyclus voor en met je eigen organisatie doorlopen.

De accountabilitycyclus heeft onder andere de volgende voordelen:
- Op basis van de accountabilitycyclus laat je zien hoe communicatie bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie.
- Het helpt je als afdeling of professional om te beoordelen waarvoor je verantwoordelijkheid wil of kan nemen en waarover je verantwoording kunt afleggen.
- Door de cyclus te volgen, draag je bij aan kwaliteitsverbetering en professionalisering van communicatie.

Drs. Cathelijne Janssen is eigenaar van Cateau Communicatie. Als adviseur helpt zij bedrijven en overheidsorganisaties om communicatie accountable te maken op organisatie-, afdelings- en persoonsniveau. Cathelijne benadert accountability vanuit de combinatie verantwoordelijkheid nemen én verantwoording afleggen, waarbij kwaliteit en groei centraal staan.

Daarnaast is Cathelijne docent, spreker, coach en auteur van diverse boeken en publicaties over accountability en is zij de bedenker van de PAN-analyse, een methodiek die de toegevoegde waarde van communicatie aan het primair proces inzichtelijk maakt op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

  1. Leg in mijn winkelwwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.