Grey Ocean Strategie

Marketing voor het grootste marktsegment ooit

Edgar Keehnen

  Tip: stuur dit boek door naar iemand anders! 
Grey Ocean Strategie

paperback/ gebrocheerd: € 29.50: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789491076169, geïllustreerd, 240 blz., July 2020
Formaat: 21.3 (h) x 21.2 (b) x 1.9 (d) cm. Gewicht: 641 gram.

Uitgever: Uitgeverij Stili Novi

beschrijving

De vergrijzing zorgt voor een demografische ontwrichting. Als gevolg van deze drijvende kracht achter veranderingen neemt het marktpotentieel enorm toe. Alle bedrijven zullen daarom hun huidige strategieën moeten heroverwegen. De vergrijzing leidt ertoe dat de markt van de oudere consument de grootste markt wordt. Deze doelgroep heeft behoeften
die ofwel anders zijn dan die van jongere mensen, ofwel vergelijkbaar zijn maar op een andere manier in wensen worden omgezet.
Hoe kun je een succesvolle strategie ontwikkelen om de kansen van de vergrijzing te benutten? Psychologie is de basis voor een grey-oceanstrategie. De grote emotionele en cognitieve veranderingen die zich voordoen als mensen ouder worden, leiden naar de zeven soft spots van vergrijzing. Inzichten uit wetenschappelijke studies over vergrijzing worden gesynthetiseerd en toegepast op het echte leven om de juiste waardepropositie voor de volwassen consument
te kunnen creëren, te verspreiden en te realiseren.
Het is cruciaal dat we het beslissingsproces van de oudere consument begrijpen. Deze groep consumenten zijn tijdens hun leven al geconfronteerd met een groot aantal aanbiedingen die niet voldeden aan hun beloftes. Daarom zijn ze nu op zoek naar ‘the real thing’.
Als we de oudere consument willen bereiken, moeten we onze marketingparadigma's veranderen. De traditionele marketingparadigma's moeten worden veranderd in klantgericht marketingmanagement, gebaseerd op het creëren, verspreiden en realiseren van een innovatieve, authentieke waardepropositie voor de oudere consument. Want wat de oudere
consument wenst, is een zinvolle welzijnsbeleving. Dit boek beschrijft duidelijk hoe je een succesvolle grey-oceanstrategie kunt ontwikkelen om de wensen van de oudere consument te vervullen. Een grey-oceanstrategie, gebaseerd op de blueprint en het model van grey ocean, helpt waarde toe te voegen aan het leven van volwassen consumenten en tevens aan jouw eigen bedrijf.

Inkijkexemplaar:

  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.