Verbal and visual rhetoric in a media world

  Tip: stuur dit boek door naar iemand anders! 
Verbal and visual rhetoric in a media world

paperback/ gebrocheerd: € 46.00: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789087281908, April 2013, Engels
Formaat: 23.4 (h) x 15.3 (b) x 2.7 (d) cm. Gewicht: 739 gram.

Uitgever: Leiden University Press

serienaam/reeks: Rhetoric in Society

redactie: Hilde van Belle; Paul Gillaerts; Baldwin van Gorp

beschrijving

Van oudsher is de studie van de retorica gericht op het verbale persuasieve discours in het politieke, juridische of ceremoniële domein. Retorica speelt zich af in de doxa; en focust zich dus op het publieke discours dat zich afspeelt in een onzekere wereld zonder ultieme waarheid.

Culturele en politieke omstandigheden sporen ons telkens opnieuw aan om de positie en reikwijdte van de discipline te blijven bepalen. Een van de belangrijkste kenmerken van onze tijd is de groeiende invloed van visuele communicatie.

Deze bundel onderzoekt hoe de discipline van de retorica zich ontwikkelt op dit moment, en hoe traditie en vernieuwing met elkaar te rijmen vallen. Hij behandelt nieuwe theoretische perspectieven, en stelt diverse retorische analyses van actuele cases voor. Een groot deel van deze collectie presenteert specifiek onderzoek naar de (nieuwe) media en de visuele overtuigingskracht van foto's, grafieken, cartoons, documentaires en video's.

- Hilde van Belle is universitair hoofddocent Toegepaste Taalkunde aan de Katholieke Universiteit Leuven en bestuurslid van Rhetoric Society of Europe.

Meer teksten en voorbeelden:

inhoudsopgaveVerbal and visual rhetoric in a media world. Introduction Hilde van Belle 1. Theory and explorations The Words of Other People: the Fundamental Role of Testimony in Rhetorical Argumentation Christopher Tindale In Support of the Weak Rhetoric-as-Epistemic Thesis: On the Generality and Reliability of Persuasion Knowledge Frank Zenker The Function of Rhetoric in the Translation of the Qur'an Hanadi Behairi A Cognitive Supplement to Rhetorical Theory: Potential Benefits from Investigating Neuroscientific Evidence Jens Koed Madsen 2. Rhetorical analysis Time for a Euro Currency Syringe Injection? Bank Crisis Financial Credit Metaphors in 'The Economist' Eric Caers Let's Philosophize. The Rhetoric of Popular Philosophy in Alain de Botton's "Status Anxiety" Jeroen Lauwers Self-deprecation as a Hazardous Humor Technique in Informative Speeches Sarah Gagestein, Bas Andeweg, Jaap De Jong and Martijn Wackers Actio Capital: the Nonverbal Resources of Rhetoric Marie Gelang Teaching for Thinking and Rhetoric: the Contribution of Rhetoric to the Argumentative Writing of Students of a Greek Elementary School Smaragda Papadopoulou & Fotini Egglezou 3. Media discourse British Media Discourse on the Wearing of Religious Symbols Ruth Breeze Women among Themselves. A Discourse Analysis of Relationship Advice in Two Popular Flemish Women's Magazines Maaike Van de Voorde & Martina Temmerman Author-character as Rhetorical Strategy: Constructing the Ethos of the Newspaper Columnist Fernando López Pan & Javier Serrano The Heuristic Function of Rhetoric in Journalistic Discourse: Doxopraxie and Polemic Schematization Veronique Magaud Ethos Under Construction. The Role Switches of Victims and Offenders in News Stories Willem Koetsenruijter Criminals as heroes. News Media Rhetoric in the Heineken Kidnap Case Janno Lanjouw & Peter Burger 4. New Media Netoric. An Approach to New Media Rhetoric Petra Aczél 'OMG. You ready?' Rhetorical Argumentation in Gossip Celebrity Blogs Margarita Esther Sánchez Cuervo Rhetorical Strategies on User-Contributory Sites Anna Tereszkiewicz A Multimodal Rhetoric of Unity and Persuasion for Global Citizenship: Teaching Students to Be Critical Prosumers of Cultural Artefacts Sue Kuykendall & Matthew Kim 5. Visual Rhetoric Memoria in Documentary Film: How Spectators Remember Sequences and Actualize Public Memory Christoph Sauer The Use of Allusions to Literary and Cultural Sources in Argumentation in Political Cartoons Eveline Feteris Maneuvering Strategically in Political Cartoons: Transforming Visualizations of Metaphors José Plug Involvement, Immersion and Intervention: Rhetorical Recruitment of Readers in Social Marketing Message Design Susan Hogben Formulas of Prize Winning Press Photos Jens Kjeldsen A Nice Clip to Get the Judge Favorably Disposed? Paul Van den Hoven
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.