Purpose Driven People (NL)

Creëer business agility en duurzame groei

Alize Hofmeester

  Tip: stuur dit boek door naar iemand anders! 
Purpose Driven People (NL)

paperback/ gebrocheerd: € 24.95: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789083110325, geïllustreerd, 360 blz., February 2021
Formaat: 22.9 (h) x 15.2 (b) x 2.3 (d) cm. Gewicht: 593 gram.

Uitgever: Twinxter Media

trefwoorden: agile agile hr agility bedrijfstransformatie business agility change management employee experience leadership leiderschap mindset purpose ...

beschrijving

Waarde leveren en van betekenis zijn. Dat wil iedereen. Maar hoe en waar te beginnen?

Agility is ineens geen buzz woord meer. Wendbaarheid in je organisatie is bittere noodzaak. Sneller reageren op veranderende marktomstandigheden, op de wensen van klanten en medewerkers, waarde leveren, relevant en van betekenis zijn is een must. Wendbare modellen en methodieken invoeren is één ding. Echt wendbaar zijn vanuit het hart van de organisatie is vaak een worsteling. Onmogelijk? Beslist niet. Maar hoe…?

Het WAAROM, het WAT en de HOE van het creëren van business agility en werken aan duurzame groei in één boek. Een verfrissende en unieke aanpak waar mensen het fundament van organisaties en wendbare netwerken van de toekomst zijn. Samen bouwen zij actief aan de toekomst van werk. In dit boek zijn fictie en non-fictie met elkaar verweven en onderbouwd met data, research, praktische experimenten, tooling en casuïstiek van ervaringsdeskundigen die je direct kan uitproberen. De elementen van de People Journey Circle zijn ontstaan door jaren van intensief experimenteren, leren en verbeteren gedurende grote, succesvolle agile transities. De keuzes die de People Journey Circle biedt, helpen je ontdekken hoe en waar, jij de unieke reis naar business agility in jouw organisatie kan beginnen.

Alize Hofmeester is een succesvol, purpose gedreven ondernemer, auteur, spreker. Als gepassioneerd People & Change Executive helpt Alize organisaties relevant te blijven voor klanten. Alize wordt beschouwd als een echte visionair en thought-leader op het gebied van business agile transformaties. Zij is actief als adviseur en coach van C-niveau leiders en transformatie teams rond mindset, leiderschap en de menselijke kant van verandering. Zij wordt alom geprezen voor haar inspirerende keynote speeches en coach- en trainingssessies voor mensen aan het begin van komende veranderingen in mindset en gerelateerde business agile transformaties. Voor meer informatie over Alize, ga naar www.twinxter.com

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Als gepassioneerd People & Change Executive helpt Alize organisaties relevant te blijven voor klanten, door hun toekomstige manier van werken te hervormen en een frisse, nieuwe mindset te faciliteren die samen tot bedrijfsbrede flow en business agility leiden.

Alize wordt beschouwd als een echte visionair en thought-leader op het gebied van business agile transformaties. Middels het ontsluiten van het menselijk potentieel binnen grote en complexe organisaties, is zij in staat om nieuwe manieren van denken en werken te activeren.

Na een succesvolle carrière in o.a. banken en management consulting, is Alize een nieuw hoofdstuk begonnen als oprichtster van Twinxter en grondlegger van de People Journey Circle©. Zij is nu actief als adviseur en coach van C-niveau leiders en transformatie teams rond mindset, leiderschap en de menselijke kant van verandering. Zij wordt alom geprezen voor haar inspirerende keynote speeches en coach- en trainingssessies voor mensen aan het begin van komende veranderingen in mindset en gerelateerde business agile transformaties.
inhoudsopgaveInhoudsopgave
Woord vooraf 7
Inleiding 15
Waar komen we vandaan? 16
Waar gaan we naartoe? 20
Wendbaar worden… werkt? 23
De People Journey Circle 27
Wat is het? 27
Waarom? 27
Hoe gebruik je de elementen? 30
Hoe werkt het keuzemenu van de People Journey Circle? 32
Voor we beginnen 39
Ontmoet het team van Tess 39
Persona’s en avatars 39
Maak kennis met het transitieteam 40

1 Mensen & Purpose 46
Tess vindt haar purpose 47
1.1 Inleiding 53
1.2 Het hart van de organisatie 54
1.3 Wat is genoeg motivatie en geluk? 56
1.4 Betekenisvolle werkrelaties 66
1.5 Purpose 69
1.6 Ontwerp een purpose in vier stappen 75
1.7 Persoonlijke purpose 79
Doing now what patients need next – Roche Diagnostics NL 82

2 Communicatie & Bewustzijn 88
De transformatie begint met communicatie 89
2.1 Inleiding 95
12 Purpose Driven People
2.2 Waarom we communiceren 96
2.3 Wat we gaan communiceren 102
2.4 Hoe we gaan communiceren 107
2.5 Vorm een multidisciplinair transitieteam 110
2.6 Stop met praten en ga luisteren: het open podium 111
2.7 Houd het verhaal levend en blijf communiceren 119
It’s not the content. It’s the process, stupid – ING Bank 121

3 Identificeren Belemmeringen 128
Het systeem blokkeert 129
3.1 Inleiding 134
3.2 Waarom je belemmeringen serieus moet nemen 135
3.3 De tegenstrijdigheid van wendbaarheid 138
3.4 Wat je met een belemmering doet 140
3.5 Hoe halen we belemmeringen in de organisatie naar boven? 141
3.6 Vertrouwen is géén KPI 143
3.7 Presteren en belonen 144
3.8 Casestudy: Leer van de kandidaatbeleving – Vistaprint 154
3.9 Wendbaar belonen en promotie 160
3.10 Focus haalt de druk weg 161
3.11 Het recruitmentproces past niet meer bij de nieuwe
manier van werken 164
Hoe het Agile Business Consortium een andere manier van werven ontdekte voor een nieuwe CEO 170

4 Rolmodellen 178
Rolmodellen leiden 179
4.1 Inleiding 184
4.2 Managen versus leiden 185
4.3 De transitie naar leiden 189
4.4 Gedistribueerd leiderschap 191
4.5 Mensbeelden vertroebelen 197
4.6 Rolmodellen leiden 201
4.7 Waar werk jij aan als lead of rolmodel? 206
4.8 Leiderschapsreis 208
Laat mensen stralen – AirAsia / Agi.li 210

5 Community’s Bouwen 220
Echokamers & Diversiteit 221
5.1 Inleiding 226
5.2 Het principe van collectieve en zwermintelligentie 227
5.3 Basisvoorwaarden voor collectieve intelligentie 235
5.4 Casestudy: van verzuim naar vitaliteit en wendbaarheid 238
5.5 Collectieve intelligentie voor alle vraagstukken 240
5.6 Dirigeer het denkproces naar innovatie 241
5.7 De kracht van community’s 244
5.8 Welke stappen zet jij? 248
De kracht van de community – The Business Agility Institute 252

6 Lerende Organisatie 258
De chaos van succes 259
6.1. Inleiding 264
6.2 Leren de normaalste zaak van de wereld? 265
6.3 Iedereen kan zich ontwikkelen, mits de condities goed zijn 268
6.4 Het kantelpunt naar leren en groei 269
6.5 Leren is geen sport voor toeschouwers 277
6.6 De mindset 278
6.7 Herprogrammeer je brein 281
6.8 Aanmoediging, motivatie en hulp vragen 286
6.9 Vakmanschap en techniek 287
6.10 De sprong naar een continu lerende organisatie 289
6.11 Stappen die helpen op weg naar een lerende organisatie 289
Creëer een container van vertrouwen – Verband der Privaten Kranken Versicherung eV 295

7 Het Ecosysteem 302
De virtuele toekomst 303
7.1 Inleiding 308
7.2 De onzichtbare toekomst 309
7.3 Wat bedoelen we met het ecosysteem? 310
7.4 De impact van duurzaamheid 314
7.5 Een veranderende werkomgeving in het bedrijfsecosysteem 321
7.6 Oneindige digitale mogelijkheden 322
14 Purpose Driven People
7.7 Casestudy: Haal de robot uit de mens – KLM 324
7.8 Casestudy: Een high-tech avontuur vanuit huis – CoVince 327
7.9 Casestudy: Digitaal opdrachten swipen – Part-up 330
7.10 Een middel is geen doel op zich 334
Een netwerk van Agile People – Agile People 337

Over de auteur 343
Dankwoord 345
Ontmoet de ervaringsdeskundigen 348
Agile begrippen 355
Bronnen die je verder helpen 358
toelichtingWendbare modellen en methodieken invoeren is één ding. Echt wendbaar zijn vanuit het hart van de organisatie is vaak een worsteling. Onmogelijk? Beslist niet. Maar hoe…? Begrijp en leer het WAAROM, het WAT en de HOE van het creëren van business agility en werken aan duurzame groei in één boek van de toonaangevende thought-leader op het gebied van business agile transformaties.
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.