Reclame en de Kunst van het Hacken

Antoni Dol

  Tip: stuur dit boek door naar iemand anders! 
Reclame en de Kunst van het Hacken

paperback/ gebrocheerd: € 19.95: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789083044064, 199 blz., February 2021
Formaat: 20.8 (h) x 14.7 (b) x 2.2 (d) cm. Gewicht: 300 gram.

Uitgever: io

serienaam/reeks: De superrealiteit

trefwoorden: augmented reality, mixed reality, detective reclame, kunst, hacken

beschrijving

In een toekomst waarin Augmented Reality het nieuwe paradigma is, hebben advertenties de vorm aangenomen van menselijke AdBots, die doelpersonen persoonlijk aanspreken om ze een aanbod te doen op basis van wat het machtige reclamebureau AdIntel van ze weet. Alles wat AdIntel weet van mensen laat de directeur visualiseren als poppen in Augmented Reality. Hoe meer ze weten, hoe gedetailleerder de profielen. De mensen met een compleet profiel hebben de gedetailleerdste poppen.
Een anonieme kunstenaar hackt de advertenties en zet ze om naar kunstwerken die gericht zijn op een enkele doelpersoon. De hacks vinden plaats in de openbare ruimte en de opnames ervan worden als kunstwerken verkocht in een galerie.
De cyberdetective Joris Hamelink krijgt opdracht van de directeur van het reclamebureau om de kunstenaar op te sporen en de hacks te laten stoppen. Joris begeeft zich in de wereld van AdBots en Profielen en komt in aanraking met een verzetsgroep die de kunstenaar helpt en zich tegen de macht van het reclamebureau verzet. Dat zet Joris aan het denken over privacy en zijn eigen rol in deze geschiedenis.
Welke kant kiest Joris? Komt hij achter de identiteit van de kunstenaar?

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Antoni Dol is afgestudeerd als illustrator op de Gerrit Rietveld Academie, studeerde reclame op de Kunstacademie van Rotterdam, was drie jaar freelance illustrator en werkte twintig jaar als webdesigner en interactieontwerper.
Antoni legt zich sinds 2017 toe op schrijven van sciencefiction in de vorm van verhalen en romans.
inhoudsopgaveHoofdstuk 1 - De opdracht
Hoofdstuk 2 - De aanwijzing
Hoofdstuk 3 - De toegangspas
Hoofdstuk 4 - De campagne
Hoofdstuk 5 - De Markt
Hoofdstuk 6 - Het onderzoek
Hoofdstuk 7 - De weduwe
Hoofdstuk 8 - De dochter
Hoofdstuk 9 - Het verzet
Hoofdstuk 10 - De verdachte
Hoofdstuk 11 - De kunstwerken
Hoofdstuk 12 - Het verhoor
Hoofdstuk 13 - De hack
Hoofdstuk 14 - De evenementen
Hoofdstuk 15 - De kunstenaar
Hoofdstuk 16 - De studio
Hoofdstuk 17 - De bonus
Hoofdstuk 18 - Het afscheid
Hoofdstuk 19 - De dagpas
Hoofdstuk 20 - De schijf
Hoofdstuk 21 - De storm
Hoofdstuk 22 - Het testament
toelichtingEen ijzersterk verhaal over een mogelijke toekomst van Augmented Reality, verrassend, spannend en slim geschreven waardoor het boeit van begin tot het einde.

Roy Janssen
Lead developer en product owner AR / VR team
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.