Verpak je Succes!

Impact maken met je zakelijke profilering

Sascha Bertus

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 25.00: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789082937510, geïllustreerd, 160 blz., September 2019
Formaat: 21.0 (h) x 21.0 (b) x 1.1 (d) cm. Gewicht: 497 gram.

Uitgever: Vrije Uitgevers, De

redactie: Mirjam Hubregtse

illustrator: Linda Zoon

trefwoorden: imago lichaamstaal non-verbale communicatie personal branding profileren uiterlijke presentatie werk zakelijke kleding zichtbaarheid

beschrijving

Verpak je Succes!
Past jouw verpakking bij het inhoudelijke verhaal dat je wilt vertellen? Realiseer je dat je niet altijd gezien wordt zoals je bent, maar zoals iemand anders je waarneemt, juist op de werkvloer. Hoe maak je zichtbaar wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van collega’s of concurrenten? In Verpak je Succes! werk je aan jouw imago en personal branding op een manier zoals je dat nog niet eerder hebt gezien. Je gaat aan de slag met de drie vormen van zichtbaarheid: appearance, gedrag en stemgebruik. Aan de hand van praktische opdrachten en analyses krijg je inzicht in je verpakking en hoe je deze strategisch inzet om jouw zakelijke doelen te bereiken. Gecombineerd met inspirerende quotes van Wilfred Genee, Cécile Narinx, Ab van der Touw, Mart Visser, Maaike Widdershoven en andere experts afkomstig uit de zakenwereld, media, mode en wetenschap is Verpak je Succes! hét boek waarmee je jezelf succesvol profileert.
Of je nu op zoek bent naar een nieuwe baan, gezien wilt worden als de expert of als ondernemer nieuwe opdrachten wilt binnenhalen. Het is belangrijk om iemand te overtuigen dat jij daarvoor de aangewezen persoon bent. Verpak je Succes! helpt je te laten zien wat jouw meerwaarde is ten opzichte van anderen. Zodat je een aantrekkelijke speler bent en blijft op de arbeidsmarkt.

De auteur
Drs. Sascha Bertus is bedrijfskundige met marketing & communicatie als specialisatie. Dit bleek de perfecte basis te zijn voor de richting die zij in 2005 insloeg als image consultant. Sascha is ook een van de managing partners van Room to Grow, een klein trainingsbureau dat zich door hun specialisme mag scharen tussen de ‘grote jongens’ in de opleidingsprogramma’s van de grote banken en diverse multinationals. Ze hebben zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en zijn er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken.

Verpak je Succes! combineert goed met Profileren zonder Opscheppen. De boeken vullen elkaar aan, maar zijn ook los van elkaar te lezen. Het eerste is gericht op uiterlijke profilering en het tweede op gedrag.

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Drs. Sascha Bertus is bedrijfskundige met marketing & communicatie als specialisatie. Dit bleek de perfecte basis te zijn voor de richting die zij in 2005 insloeg als image consultant. Sascha is ook een van de managing partners van Room to Grow, een klein en persoonlijk trainingsbureau dat zich door hun specialisme mag scharen tussen de ‘grote jongens’ in de opleidingsprogramma’s van de grote banken en diverse multinationals. Ze hebben zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en zijn er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken.inhoudsopgaveInleiding
Imago & personal branding
1. Personal identity: het fundament waarop je bouwt
2. Professioneel imago: jouw gewenste zakelijke uitstraling
3. De vormgeving van jouw professionele imago
4. Actieplan: zo verpak jij je succes
toelichtingZichtbaar zijn voor zakelijk succes: In september verschijnen er twee boeken over

Voor je mening uitkomen, netwerken, successen delen en jezelf profileren: wil je succesvol zijn, dan hoort het erbij. Maar als je introvert bent of te genuanceerd voor die uitgesproken mening, gaat ‘zichtbaar zijn’ niet vanzelf. Voor wie daarom wel eens een promotie of opdracht aan zich voorbij heeft zien gaan, of vaak niet op waarde geschat wordt, verschijnen er in september twee boeken: Profileren zonder Opscheppen en Verpak je Succes! Het eerste gericht op gedrag en het tweede gericht op uiterlijke profilering; de boeken vullen elkaar aan maar zijn ook los van elkaar te lezen. Zichtbaarheid kan ook zonder knalrode outfit, zonder de hele dag hard te roepen hoe geweldig je bent en zonder op de tafel te dansen bij elk klein succesje. Graag zelfs – is de boodschap in beide boeken.

Meer dan 50 experts uit de media, mode, politiek, sport, wetenschap, zorg en het bedrijfsleven, onder wie Cécile Narinx, Wilfred Genee, Marry de Gaay Fortman, Mart Visser en Marc Lammers, hebben meegewerkt aan deze boeken.

Profileren zonder Opscheppen:
Zichtbaarheidsspecialist Mirjam Hubregtse richt zich op mannen en vrouwen die het lastig vinden zichtbaar te zijn. Ook op hen die zich ergeren aan collega’s die altijd hoog van de toren blazen hoe goed ze zijn.

Dit boek laat je anders denken over jezelf en je werk. Collega’s en klanten willen graag weten wie je bent en wat ze aan je hebben. Daarop leren focussen is essentieel. Mirjam vindt dat zichtbaar maken wat je doet, onderdeel is van goed functioneren. Ze zegt niet, in tegenstelling tot veel andere boeken, dat je minder bescheiden moet zijn. Mirjam: “Je kunt heel goed bescheiden of introvert zijn en jezelf toch profileren als de expert. Succesvol zijn in je werk vraagt om meer dan alleen jouw goede ideeën. Om anderen mee te krijgen, moet je ze ook goed kunnen overbrengen.”

Verpak je Succes!:
We oordelen allemaal over anderen. Ook collega’s, managers en klanten over jou. Welke indruk laat jij bij hen achter? Past jouw verpakking bij het inhoudelijke verhaal dat je vertelt? Image consultant Sascha Bertus richt zich met dit boek op mensen die menen dat de ‘verpakking aanpassen’ niet samengaat met ‘zichzelf zijn’. En op diegenen die juist van mening zijn dat hun uiterlijke profilering niet bij ze past.

Dit boek leert je hoe je kunt beïnvloeden hoe je overkomt op anderen. Hoe je zichtbaar kunt maken wie je bent en wat je kunt door inhoud en verpakking op elkaar af te stemmen.
"Maak van de eerste indruk bij een sollicitatie- of verkoopgesprek meteen de juiste.", zegt Sascha Bertus. “Als je imago en het verhaal dat je vertelt bij elkaar passen, haal je eerder die nieuwe klant of promotie binnen. Laat met je kledingkeuze zien dat je innovatief bent of van aanpakken houdt. En vertaal dat naar je online profilering.”

Specialist in zichtbaarheid
Naast auteurs zijn Sascha Bertus en Mirjam Hubregtse ook managing partners van Room to Grow, een klein en persoonlijk trainingsbureau dat zich door hun specialisme mag scharen tussen de ‘grote jongens’ in de opleidingsprogramma’s van grote banken en diverse multinationals. Ze hebben zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en zijn er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken. Juist die mensen houden er helemaal niet van om in de spotlights te staan en zichzelf op de borst te slaan en lopen daardoor sneller vast in hun carrière. Eerder schreef het duo Zien ze wel hoe goed je bent? (2010) een bestseller tot de dag van vandaag.

===============================

Noot voor de redactie:

Contactpersoon:
Sascha Bertus, managing partner Room to Grow
sascha@roomtogrow.nl
+31 6 30843058

Meer informatie: www.roomtogrow.nl/boeken/
Beeldmateriaal is op te vragen via info@roomtogrow.nl
  1. Leg in mijn winkelwwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.