Profileren zonder Opscheppen

Maak jezelf zichtbaar op een manier die bij je past

Mirjam Hubregtse

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 25.00: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789082937503, geïllustreerd, 160 blz., September 2019
Formaat: 21.1 (h) x 21.0 (b) x 1.2 (d) cm. Gewicht: 499 gram.

Uitgever: Vrije Uitgevers, De

redactie: Sascha Bertus

illustrator: Linda Zoon

beschrijving

Profileren zonder Opscheppen
Je wilt gewaardeerd worden om wie je bent en wat je doet, maar je houdt wellicht niet van spotlights. Toch is het belangrijk om zichtbaar te zijn als je meer impact wilt maken en behoefte hebt aan erkenning voor je werk. Als je zichtbaar bent, weten anderen ook wat ze aan je hebben en waarvoor ze bij jou terechtkunnen. Zichtbaarheid helpt je verder te groeien en werk naar je toe te trekken waarvan je energie krijgt.
Met dit boek leer je jezelf zichtbaar te maken op een manier die bij jou past, zonder je op de borst te slaan. Doordat je anders leert denken over jezelf en werksituaties, worden de tips uit dit boek geen aangeleerde trucjes. Je nieuwe gedachten worden onderdeel van jou, waardoor je automatisch ander gedrag laat zien. Gedrag dat jou helpt succesvoller te zijn.
‘Profileren zonder Opscheppen’ staat vol tips en citaten uit interviews met ervaringsdeskundigen, zoals advocaat-partner Marry de Gaay Fortman, voormalig hockeybondscoach Marc Lammers, CEO en goudhaan Mark Heine en winnares van de Amsterdamse Ondernemersprijs Bianca van der Lee.

De auteur
Drs. Mirjam Hubregtse adviseert organisaties op het gebied van zichtbaarheid en zij traint en coacht professionals. Zij weet als geen ander het beste in je naar boven te halen. Mirjam is een van de managing partners van Room to Grow, dé expert in profilering en personal branding. De aanpak van Room to Grow is inspirerend, persoonlijk en praktisch. Dat is ook de insteek van dit boek: je kunt er direct mee aan de slag.

Profileren zonder Opscheppen combineert goed met Verpak je Succes! De boeken vullen elkaar aan, maar zijn ook los van elkaar te lezen. Het eerste is gericht op gedrag en het tweede op uiterlijke profilering.

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Drs. Mirjam Hubregtse adviseert organisaties op het gebied van zichtbaarheid en zij traint en coacht professionals. Zij weet als geen ander het beste in je naar boven te halen. Mirjam is een van de managing partners van Room to Grow, dé expert in profilering en personal branding. De aanpak van Room to Grow is inspirerend, persoonlijk en praktisch. Dat is ook de insteek van dit boek: je kunt er direct mee aan de slag.inhoudsopgave1. Wat is profileren en waarom zou je het willen?
1.1 Profileren zonder opscheppen
1.2 Profileren is niet het doel, het heeft een doel
2. Wat wil je zichtbaar maken?
2.1 Verkeerde focus
2.2 Focus op kwaliteiten
3. Hoe maak je je zichtbaar?
3.1 Profileren op een manier die bij je past
3.2 Voel je goed
3.3 Drie vormen van zichtbaarheid
3.3.1 Appearance: de verpakking van je kwaliteiten
• Kleding en zichtbaarheid
• Lichaamstaal
3.3.2 Communicatie: wat je zegt en hoe je het zegt
• Stemgebruik
3.3.3 Gedrag: wat je doet en wat je niet doet
• Hoe kom je over als een professional?
• Doelen stellen voor de volgende stap
• Successen zichtbaar maken
• Ook als je er niet bent kun je zichtbaar zijn
• Complimenten en kritiek
• Zichtbaarheid in je dagelijkse werk
- Zichtbaar zijn voor je manager of opdrachtgever
- Vergaderen
- Presentaties
- Netwerken
• Word nog zichtbaarder
- Nominaties, onderscheidingen, prijzen & awards
- Interviews
- Publiceer onderzoeken, schrijf artikelen, blogs
• Op zoek naar een nieuwe baan of opdracht
3.3.4 Voor managers: manage de zichtbaarheid van je medewerkers
3.3.5 Het totaalplaatje moet kloppen 

toelichtingZichtbaar zijn voor zakelijk succes -
In september 2019 verschijnen er twee boeken over:

Voor je mening uitkomen, netwerken, successen delen en jezelf profileren: wil je succesvol zijn, dan hoort het erbij. Maar als je introvert bent of te genuanceerd voor die uitgesproken mening, gaat ‘zichtbaar zijn’ niet vanzelf. Voor wie daarom wel eens een promotie of opdracht aan zich voorbij heeft zien gaan, of vaak niet op waarde geschat wordt, verschijnen er in september twee boeken:
Profileren zonder Opscheppen en Verpak je Succes!

Het eerste gericht op gedrag en het tweede gericht op uiterlijke profilering; de boeken vullen elkaar aan maar zijn ook los van elkaar te lezen. Zichtbaarheid kan ook zonder knalrode outfit, zonder de hele dag hard te roepen hoe geweldig je bent en zonder op de tafel te dansen bij elk klein succesje. Graag zelfs – is de boodschap in beide boeken.

Meer dan 50 experts uit de media, mode, politiek, sport, wetenschap, zorg en het bedrijfsleven, onder wie Cécile Narinx, Wilfred Genee, Marry de Gaay Fortman, Mart Visser en Marc Lammers, hebben meegewerkt aan deze boeken.

Profileren zonder Opscheppen:
Zichtbaarheidsspecialist Mirjam Hubregtse richt zich op mannen en vrouwen die het lastig vinden zichtbaar te zijn. Ook op hen die zich ergeren aan collega’s die altijd hoog van de toren blazen hoe goed ze zijn.

Dit boek laat je anders denken over jezelf en je werk. Collega’s en klanten willen graag weten wie je bent en wat ze aan je hebben. Daarop leren focussen is essentieel. Mirjam vindt dat zichtbaar maken wat je doet, onderdeel is van goed functioneren. Ze zegt niet, in tegenstelling tot veel andere boeken, dat je minder bescheiden moet zijn. Mirjam: “Je kunt heel goed bescheiden of introvert zijn en jezelf toch profileren als de expert. Succesvol zijn in je werk vraagt om meer dan alleen jouw goede ideeën. Om anderen mee te krijgen, moet je ze ook goed kunnen overbrengen.”

Verpak je Succes!:
We oordelen allemaal over anderen. Ook collega’s, managers en klanten over jou. Welke indruk laat jij bij hen achter? Past jouw verpakking bij het inhoudelijke verhaal dat je vertelt? Image consultant Sascha Bertus richt zich met dit boek op mensen die menen dat de ‘verpakking aanpassen’ niet samengaat met ‘zichzelf zijn’. En op diegenen die juist van mening zijn dat hun uiterlijke profilering niet bij ze past.

Dit boek leert je hoe je kunt beïnvloeden hoe je overkomt op anderen. Hoe je zichtbaar kunt maken wie je bent en wat je kunt door inhoud en verpakking op elkaar af te stemmen.
"Maak van de eerste indruk bij een sollicitatie- of verkoopgesprek meteen de juiste.", zegt Sascha Bertus. “Als je imago en het verhaal dat je vertelt bij elkaar passen, haal je eerder die nieuwe klant of promotie binnen. Laat met je kledingkeuze zien dat je innovatief bent of van aanpakken houdt. En vertaal dat naar je online profilering.”

Specialist in zichtbaarheid
Naast auteurs zijn Sascha Bertus en Mirjam Hubregtse ook managing partners van Room to Grow, een klein en persoonlijk trainingsbureau dat zich door hun specialisme mag scharen tussen de ‘grote jongens’ in de opleidingsprogramma’s van grote banken en diverse multinationals. Ze hebben zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en zijn er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken. Juist die mensen houden er helemaal niet van om in de spotlights te staan en zichzelf op de borst te slaan en lopen daardoor sneller vast in hun carrière. Eerder schreef het duo Zien ze wel hoe goed je bent? (2010) een bestseller tot de dag van vandaag.



===============================

Noot voor de redactie:

Contactpersoon:
Mirjam Hubregtse, managing partner Room to Grow
mirjam@roomtogrow.nl
+31611356323

Meer informatie: www.roomtogrow.nl/boeken/
Beeldmateriaal is op te vragen via info@roomtogrow.nl
  1. Leg in mijn winkelwwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.