Impact

De kracht van onzichtbare invloed

Harrie van den Berg; Genieke Hertoghs

paperback/ gebrocheerd: € 34.95: GRATIS verzending! (NL)
ISBN: 9789082579918, geïllustreerd, 247 blz., May 2018
Formaat: 21.6 (h) x 14.8 (b) x 2.3 (d) cm. Gewicht: 395 gram.

Uitgever: Commotion Publishing BV

illustrator: Sabine van Loon

beschrijving

Hoe kan een boek ervoor zorgen dat je meer impact hebt op andere mensen? Een boek?!

Stel je eens voor dat het waar is. Dat je, net als alle andere mensen die dit boek lazen, je impact sterk vergroot. Wat zou dat betekenen voor de mensen om je heen? Hoeveel beter zou je hen kunnen bereiken? Hoeveel sterker zou je staan in je werk?

Hoe belooft dit boek dan impact?
Het vertrekpunt van de auteurs is het feit dat mensen onbewuste en dus irrationele wezens zijn en slechts zeer beperkt gevoelig voor ratio en logica. Ze ontwikkelden en testten een stevige visie én enkele concrete technieken die de mens in dat onbewuste bereiken. Daar waar verandering écht tot stand komt en dat is een echte game changer!

En... welk besluit neem je?
- Je klikt nu weg omdat je denkt: 'weer zo'n verhaal over effectiviteit?'
- Je parkeert die gedachte. En besluit om te leren hoe je tot anderen door kunt dringen en zo je impact sterk vergroot.

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Harrie van den Berg begon als trainer bij W.J. Reddin & Associates Nederland. Als HR directeur werkte hij onder andere bij Ordina en Optiver. Als adjunct directeur bij Ormit ontwikkelde hij een MBA-ontwikkelingsprogramma.

"Hoe is het mogelijk dat de ene mens succesvoller is dan de andere: ook al beschikt hij over dezelfde capaciteiten?" Deze vraag was aanleiding voor Harrie's decennialange onderzoek naar onbewuste gedragspatronen. Als expert in slimme beïnvloeding van het onbewuste, ontwikkelde hij samen met Genieke het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken.

Genieke Hertoghs werkte na haar studie Nederlandse Taal en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht 20 jaar lang als trainer, manager en directeur voor verschillende communicatiebureaus. Daarnaast droeg ze als bestuurslid haar steentje bij aan Logeion (beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals). In 2008 slaagde ze cum laude voor haar MBA-opleiding. Sinds 2012 is Genieke zelfstandig ondernemer en is zij specialist in effectief communicatiegedrag. Samen met Harrie ontwikkelde zij het gedachtegoed Subconscious Impact: vanuit invloed op het onbewuste samen meer resultaat bereiken. "Als je mensen skills leert op het niveau van gedrag, is het effect kortdurend. Als je je eigen onbewuste erbij betrekt én ervan uitgaat dat anderen ook onbewust zijn, ben je ineens in staat om langdurig impact te creëren."
inhoudsopgaveINLEIDING

1. IMPACT
Traditionele benaderingen: wat klopt er niet?
Hoe bewust denken mensen eigenlijk?
Onze bewuste gedachten: hoe bewust zijn die nou echt?
98% onbewust
Hoe werkt het onbewuste dan?
Irrationele keuzes: voorbeelden
Wat als we wél bewust en rationeel waren?
Zie je mensen als rationeel? Kleine kans op impact!
Subconscious Impact: technieken voor impact
In een notendop...

2. BEWUST VERSUS ONBEWUST: WAT BETEKENT DAT?
Mentaal overschatten wij onszelf
Onbewust irrationeel
In hoeverre ben jij onbewust?
Bewust en rationeel
Welke dingen doe je waarschijnlijk bewust?
In een notendop...

3. WAAROM HEBBEN ARGUMENTEN WEINIG IMPACT?
Het ego
Welke dingen zijn in het ego geprogrammeerd?
De invloed van priming op ons gedrag
Degene die je primet? Dat ben je zelf!
Het effect van ons zelfbeeld op ons gedrag
Zelfbeeld en ego
Ego-expressie
Bescherming van het ego: defensiemechanisme
Defensiemechanisme en ons onbewuste
In een notendop...

4. PUSHEN: COMMUNICEREN MET DE MINSTE IMPACT
Wat is pushgedrag?
Het desastreuze effect van pushgedrag...
Waarom pushen we dan toch?
Pushbril
In een notendop...

5. IMPACT DOOR INZICHT
De twee uitdagingen voor onbewuste communicatie
Nudging: 50% impact door 50% inzicht
Nudging maakt geen onderscheid
Nudging werkt tijdelijk
Groeiend inzicht
100% impact door 100% inzicht
Wat weten we nu?
Pushen is ineffectief
Onbaatzuchtig respect...
... is niet doelloos
Gedragsverandering zonder of met impact: een heel verschil
Het ego van de ander een nieuw perspectief bieden
Drie voorwaarden voor gedragsverandering met impact
Enthousiasme is geen voorwaarde voor succes
In een notendop...

6. HOEVEEL IMPACT KAN IK HEBBEN?
Impact op gedrag
Niveaus waarop je impact kunt hebben
Niveau van capaciteit
Niveau van overtuigingen
Niveau van identiteit
In een notendop...

7. DÉ SHOWSTOPPER VOOR IMPACT
Pullen: de meest effectieve techniek voor impact
Slim langs de showstopper
In een notendop...

8. TOEGANGSPOORTEN ÉN TECHNIEKEN VOOR IMPACT
Toegangspoort 1: onze gevoeligheid voor rollen
Techniek: het voorstel
Toegangspoort 2: onze gevoeligheid voor feiten
Techniek: feedfacts
Toegangspoort 3: onze gevoeligheid voor het oplossen van problemen
Techniek: regievragen
Aandachtspunt bij de regievraag: de kracht van scope
Scopevergissingen
Denkbereik vergroten: regievragen voor gevorderden
Toegangspoort 4: onze nieuwsgierigheid
Techniek: trigger
Toegangspoort 5: het spotlight-effect
Techniek: giving feelings
In een notendop...

9. JOUW IMPACT VERGROTEN
De rol van impact in relaties
Alles draait om perceptie
De magische grens
Hoe passeer je de magische grens?
Hoe win ik aan vertrouwen, regie en invloed?
In een notendop...

10. IMPACT OP ANDEREN DOOR ONTWIKKELING VAN JEZELF
Persoonlijke ontwikkeling in stappen
Stap 1. inhibitie: beheers je
Stap 2. haal je diploma's
Stap 3. ken je talent
Stap 4. overmeester je overtuigingen
Stap 5. respecteer je identiteit
Pullen en eigen overtuigingen
Overtuigingen en ego-expressie
Help, ik ben ego-expressief
Pullbereik: beginner
Pullbereik: gevorderd
Hoe vergroot ik mijn pullbereik?
In een notendop...

11. PRAKTISCHE SITUATIES: ZONDER EN MET IMPACT
De vergadering
push-vergadering
pull-vergadering
De zeepkist
push-zeepkist
pull-zeepkist
Het sollicitatiegesprek
push-sollicitatiegesprek
pull-sollicitatiegesprek
In een notendop...

12. DE ORGANISATIE MET IMPACT
Ook een organisatie is irrationeel
Stapsgewijs ontwikkelen naar een impactvolle organisatie
Stap 1: bepaal het perceptieniveau
Stap 2: betrek alle medewerkers
Stap 3: betrek alle strategische factoren
In een notendop...

Verder lezen?
toelichtingHoe kan een boek ervoor zorgen dat je meer impact hebt op andere mensen? Een boek?!

Stel je eens voor dat het waar is. Dat je, net als alle andere mensen die dit boek lazen, je impact sterk vergroot. Wat zou dat betekenen voor de mensen om je heen? Hoeveel beter zou je hen kunnen bereiken? Hoeveel sterker zou je staan in je werk?

Hoe belooft dit boek dan impact?
Het vertrekpunt van de auteurs is het feit dat mensen onbewuste en dus irrationele wezens zijn en slechts zeer beperkt gevoelig voor ratio en logica. Ze ontwikkelden en testten een stevige visie én enkele concrete technieken die de mens in dat onbewuste bereiken. Daar waar verandering écht tot stand komt en dat is een echte game changer!

En... welk besluit neem je?
- Je klikt nu weg omdat je denkt: 'weer zo'n verhaal over effectiviteit?'
- Je parkeert die gedachte. En besluit om te leren hoe je tot anderen door kunt dringen en zo je impact sterk vergroot.

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: