Marketing in de zorg

Power to the people

Marian Draaisma; Sjors van Leeuwen

paperback/ gebrocheerd: € 29.95: GRATIS verzending! (NL)
ISBN: 9789082340303, geïllustreerd, March 2015
Formaat: 26.7 (h) x 22.8 (b) x 1.8 (d) cm. Gewicht: 806 gram.

Uitgever: Pluryn

illustrator: Geert Gratama

trefwoorden: beleid;ehealth;management;marketing;marktwerking;strategie;zorginnovatie;zorgmarketing;zorgondernemer

beschrijving

De Nederlandse gezondheidszorg is de laatste jaren sterk veranderd. Patiënt en cliënt staan centraal en gemeenten en verzekeraars ontpoppen zich als kritische zorginkopers. De woorden innovatieve en doelmatige oplossingen liggen op ieders lippen bestorven. Onmiddellijk gevolgd door de opdracht aan zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en ondernemender te worden om te kunnen blijven bestaan. Maar de invoering van marketing in de zorg, is in de praktijk vaak lastiger dan gedacht.

Power to the people beschrijft hoe je als zorgorganisatie marktgericht wordt en hoe je marketing als nieuwe discipline met succes kunt invoeren in de eigen zorgorganisatie. Power to the people beschrijft hoe Pluryn dit vanaf 2008 heeft aangepakt en wat daarbij belangrijke lessons learned zijn geweest. Power to the people biedt je praktische inzichten, praktijkvoorbeelden, concepten, ontwerpen en tips. Het vormt daarmee een inspirerend hulpmiddel voor bestuurders, directeuren, managers en medewerkers die zich bezighouden met de invoering van marketing in hun zorgorganisatie.

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: