Het evenement dat niemand wil missen

Hoe organiseer je dat?

Erik Peekel

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 22.50: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789082331240, geïllustreerd, 144 blz., January 2020
Formaat: 24.0 (h) x 17.1 (b) x 1.2 (d) cm. Gewicht: 466 gram.

Uitgever: Aaaaha! Bureau voor live communicatie

redactie: Nienke Van Oeveren

fotografie: Henriette Koolmees; Raymond van Houten

illustrator: Hans-Jan Rijbering

beschrijving

Met een goed evenement kun je nieuwe klanten aantrekken, je zichtbaarheid in de markt vergroten en collega’s betrekken bij de nieuwe strategie. Je kunt mensen verrassen, activeren, verbinden en inspireren. Het evenement dat niemand wil missen helpt je om jouw evenement tot een groot succes te maken.
Erik Peekel geeft veel inzichten en tips om jouw evenement op zo’n manier te organiseren dat niemand het wil missen. Van het ontwerp van je programma tot en met de evaluatie krijg je grip op de organisatie van jouw evenement.
In dit praktische boek lees je:
- hoe je een boeiend evenement ontwerpt
- wat er allemaal komt kijken bij de organisatie van jouw evenement
- hoe je je doelgroep kunt overtuigen in het uitnodigingstraject
- 12 werkvormen om deelnemers met elkaar in gesprek te brengen
- welke apps en technologie je kunt toepassen
- hoe je het effect van je evenement kunt meten
- hoe je na afloop het bereik en de impact van je evenement vergroot
Dit boek is bedoeld voor iedereen die een zakelijk evenement organiseert: symposium voor klanten, congres, brainstormsessie met collega’s, strategie-meeting, netwerkborrel, productlancering, afscheidsreceptie van een directeur of deelname aan een vakbeurs.

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Erik Peekel richtte in 1999 Aaaaha! Bureau voor live communicatie op. Zijn bureau voegt interactie en beleving toe aan ruim duizend evenementen per jaar. Bovendien leidt Erik jaarlijks zo’n tachtig bijeenkomsten als dagvoorzitter. Die bijeenkomsten variëren van een kleinschalige brainstormsessie tot een medisch congres met deelnemers uit de hele wereld. Eriks opdrachtgevers zijn de organisatoren van die evenementen. De één heeft heel veel ervaring en de ander organiseert voor het eerst een bijeenkomst, maar zij streven hetzelfde doel na: een evenement organiseren dat niemand wil missen.
Erik verzamelde succesfactoren van evenementen. In zijn masterclass ging hij in gesprek met meer dan 1600 organisatoren. Zo verbond hij ervaren en onervaren organisatoren met elkaar en met elkaars inzichten. Erik is dan ook een veelgevraagd spreker op het gebied van Meeting Design. Hij sprak onder meer op MPI’s European Meetings & Event Conference (Kopenhagen), The Meetings Show (Londen), the Meeting & Incentive Summit (Madrid) en The FRESH Conference (Kopenhagen).
inhoudsopgave1. ONTWERP JE EVENEMENT • De kenmerken van een goed programma • Stappenplan • Bouwstenen voor je programma • Zo houd je het boeiend • Samengevat • Interview Hans Janssen: ‘Ik besteed veel tijd aan het bedenken van de juiste titel’ • Hans Janssen: ‘Tips voor jouw programma’

2. ORGANISEREN: DE PRAKTISCHE KANT • Wanneer en waar? • Audiovisuele technologie • Sprekersbriefing • Dresscode en decoratie • Draaiboek • Samengevat • Interview Pieter Schure: ‘Ik houd van korte draaiboeken’

3. DE UITNODIGING WAAR IEDEREEN OP INGAAT • De uitnodiging • Genodigden verleiden en overtuigen • De uitnodigingstekst • Mediumkeuze • Interview Aad Ouborg: ‘Maak er iets heel bijzonders van’ • Aanmeldproces • No show beperken • Samengevat • Interview Maarten van Druten: ‘Per genodigde een programma op maat’

4. NETWERKEN: HOE BRENG JE ONBEKENDEN MET ELKAAR IN GESPREK? • Niet zomaar in gesprek • Drempels wegnemen • Spelvormen zorgen voor structuur • Interview Hans de Werd: ‘Onze deelnemers brengen we in gesprek met onze businesspartners’ • Technologie om deelnemers te matchen • Samengevat • Interview Boris Veldhuijzen van Zanten: ‘We willen een warme en persoonlijke sfeer creëren’

5. WERKVORMEN: DE WORKSHOPS WAAR IEDEREEN OVER NAPRAAT • Ontstijg de saaie PowerPoint • Voorwaarden voor interactie • 12 effectieve werkvormen • Als de tafels en stoelen maar goed staan… • Tech voor interactie • Samengevat • Interview Janneke Staarink: ‘Samen evalueren en verbeteren’

6. VERSLAGLEGGING: HOE LAAT JE DE IMPACT DOORWERKEN? • Aantrekkelijk verslag • Hoe zet je aan tot actie? • Hoe kom je in de media? • Samengevat • Interview Barbara Noordermeer: ‘Zorg dat je evenement nieuwswaardig is’

7. EVALUATIE: WAT LEVERT JOUW EVENEMENT OP? • Was dit wel het evenement dat niemand wil missen? • Return on investment • Tips voor de evaluatie • Samengevat • Interview Nico Meyer: ‘Bedenk de juiste evaluatievragen’

EXTRA: Inspirerende sprekers en dagvoorzitters • Inloopmuziek • Locaties • Organisatoren
toelichtingVeel inspirerende inzichten en tips waar je direct mee aan de slag kunt. Dit boek helpt je om jouw evenement op zo’n manier te organiseren dat niemand het wil missen, van het ontwerp van je programma tot en met de evaluatie.
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.