Nieuwe leiders van de BV Nederland

ervaringen en inzichten van 11 jonge captains of industry

Onno Aerden

 
 
paperback/ gebrocheerd: € 15.95
ISBN: 9789082104752, geïllustreerd, 108 blz., March 2016
Formaat: 21.6 (h) x 17.9 (b) x 1.4 (d) cm. Gewicht: 332 gram.

Uitgever: Better Life Publishers

redactie: Alex Douma

illustrator: Friso Keuris

beschrijving

Elf bijzondere mannen en vrouwen. Ze zijn werkzaam in allerlei verschillende bedrijven en organisaties en delen één kwaliteit: ze wonnen allen een prestigieuze prijs voor 'toekomstige leiders van de BV Nederland'. Wie zijn deze jonge leiders? Wat verbindt ze? Hoe kijken ze aan tegen hun werk, hun eigen leiderschap en dat van anderen en tegen de Nederlandse politiek?

Deze tweede, uitgebreide druk van het boek Nieuwe leiders van de BV Nederland biedt een ongekend inzicht in de zakelijke en persoonlijke opvattingen over leiderschap van Roy Jakobs (Philips), Pim Berendsen (Van Gansewinkel Group), Véronique Pauwels (Bain & Co.), Olaf Sleijpen (DNB), Hugo Loudon (Hertel), Conrad Keijzer (AkzoNobel), Hein
Schumacher (FrieslandCampina), Dimitri de Vreeze (Koninklijke DSM, Annemarieke de Haan (Unilever), Berndt Kodden (FrieslandCampina) en Aukje Doornbos (DSM). Elk van hen geeft bovendien persoonlijke tips voor nieuw leiderschap.

CEO van Carlsberg en voormalig CEO van FrieslandCampina Cees 't Hart, vicevoorzitter
van de jury van de Young Captain Award, schreef een voorwoord over het
bijzondere ABC'tje - de grondstof voor het leiderschap dat hij in deze nieuwe generatie
topbestuurders ontdekte.
Onmisbaar voor elke manager en elke ondernemer die zich de leiderschapsstijl van de 21ste eeuw eigen wil maken.

Auteur van Nieuwe leiders van de BV Nederland is Onno Aerden (Breda, 1967). Aerden is schrijver, columnist voor het Financieele Dagblad, commentator op RTL-Z, uitgever en communicatieadviseur.

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: