Retail theater

het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop

Carin Frijters; Femke Cuijpers

 
 

paperback/ gebrocheerd: € 29.00: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789081951128, geïllustreerd, 200 blz., May 2015
Formaat: 24.6 (h) x 17.6 (b) x 1.9 (d) cm. Gewicht: 547 gram.

Uitgever: B for Books distriBution

redactie: Erik Gille

illustrator: Natasha Tastachova; Mirjam du Maine

trefwoorden: klantreis retailbeleving winkelen in 2020 winkelpresentatie

beschrijving

RetailTheater is het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop

"Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant ook echt koopt?"
Het is een vraag die auteurs Carin Frijters (auteur van Prikkel de Koopknop) en Femke Cuijpers bijna dagelijks krijgen.
En met dit boek RetailTheater willen zij daar antwoord op geven. Waarom een nieuw boek, er is toch al veel over geschreven? Omdat de wereld van retail blijft veranderen. En omdat ze zelf het gevoel hadden dat er binnen al die literatuur één ding ontbrak: een handige gids waarmee je meteen aan de slag kunt om van jouw winkel een echte experience te maken. Dat is precies wat RetailTheater is geworden; een praktisch boek waarmee winkeliers en retailprofessionals zelf aan de slag kunnen om elke dag theater te maken.

Het is de vergelijking die je in dit boek regelmatig tegenkomt: een succes maken van je winkel lijkt veel op theater maken. Het gaat erom dat je dagelijks een show opvoert en jouw klant blijft vermaken. Retail is niet meer 'een winkel openen en wachten tot mensen binnenstappen'. Het gaat erom dat je precies weet waar jouw klant inspiratie opdoet, hoe hij je winkel weet te vinden, bij je koopt en hoe je na de aankopen in contact blijft.
Dit boek maakt af waar het boek Prikkel de Koopknop mee begon. In die uitgave vullen theorie en praktijk elkaar aan; van handige tips tot complexe strategieën en van inspirerende praktijkvoorbeelden tot de visie van experts. RetailTheater is er helemaal op gericht om daadwerkelijk aan de slag te gaan op de winkelvloer. We willen met dit praktische 'vervolg' nog uitgebreider laten zien hoe je de aandacht van de klant op jouw winkel kunt vestigen en hoe je zorgt voor een optimale beleving. De auteurs nemen je daarvoor stap voor stap mee bij alles wat komt kijken bij retailmerchandise. Kortom, hoe speel jij het spel met je producten, maak je van winkelruimte een ontmoetingsplaats en hoe verras je daarmee telkens weer de klant tijdens zijn klantreis? Van presentatie en (binnen)etalages tot de inzet van kleur, materiaal, licht, geluid, geur, retailtechnologie en instore communicatie.

In dit boek vind je bovendien:
- Experts aan het woord
- Tips en weetjes
- Opdrachten/vragen om even bij stil te staan
- Verwijzingen naar online checklists en schaaltekeningen
- Gebruik van layar waardoor veel extra informatie makkelijk toegankelijk wordt
- Verwijzingen naar spotifylist per stijlgroep, Pinterest inspiratieborden en filmpjes
- Een inspiratiedossier boordevol slimme superflex oplossingen

Meer teksten en voorbeelden:

inhoudsopgaveStap 1 –
EEN GOED IDEE IS HET HALVE WERK
Alles wat er komt kijken bij een succesvol winkelconcept
Expert aan het woord, Diana Venneman
Klantreis model
Expert aan het woord, Yolanda van Reincke
What’s your story

Stap 2 –
GEEF VORM AAN EEN SUCCESVOLLE WINKEL
Ontdek de kracht van retailstyling op de winkelvloer
Vlekkenplan
Zones
Dossier layout
Click & collect
Hotspots, zichtlijnen en focuspunten
Arenaprincipe

Stap 3 –
OP ONTDEKKINGSTOCHT LANGS BELEVENISSEN
De zintuigen als start voor theater maken
Emotioneel vs. functioneel
Expert aan het woord, Jeanne Dekkers
Kleur beïnvloedt het koopgedrag
Expert aan het woord, Els Zijlstra
Spotify lists per stijlgroep
Overal zit een geurtje aan
Phygital, de brug tussen off- en online

Stap 4 –
LAAT ZIEN WAT JE IN HUIS HEBT
Krachtige presentaties met slim gebruik van retailmerchandise
Starten met het koopmotief
Cross-selling en up-selling
Dossier presentatietechnieken
Binnen-etalages
Mannequins en composities
Flexibele presentaties
Checklist: Is jouw presentatie aantrekkelijk?
Dossier inspiratie
toelichtingRetailTheater, het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop

"Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant ook echt iets koopt?" Een vraag die veel retailers zichzelf in deze tijd stellen. Het antwoord: zorg dat je voortdurend theater maakt in je winkel. Dat doe je door de zintuigen van je bezoekers op de juiste manier te prikkelen. Kleur, winkelpresentaties, geur, muziek, het speelt allemaal een rol als je het retailspel volgens de laatste spelregels wilt spelen. Kansen zijn er daarbij volop. Zo vindt 70 tot 80% van de aankopen nog altijd plaats op de winkelvloer. Dus als je daar het verschil maakt, ben je succesvol.

RetailTheater is een must read voor retailers, formule- en marketingmanagers, fabrikanten, shoppermarketeers, ontwerpers, visual merchandisers, stylisten, winkelbouwers en iedereen met een passie voor retail die we dreigen te vergeten.
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.