Products that Last

Productontwerpen voor circulaire businessmodellen

Conny Bakker; Marcel den Hollander; Ed van Hinte; Yvo Zijlstra

Tip: stuur dit boek door naar iemand anders! 
 
Products that Last

paperback/ gebrocheerd: € 29.99: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789063695590, geïllustreerd, 128 blz., September 2019
Formaat: 26.5 (h) x 20.7 (b) x 1.7 (d) cm. Gewicht: 563 gram.

Uitgever: BIS Publishers

NB: Er zijn meer uitvoeringen van dit boek.

beschrijving

Products that Last begint, waar de meeste boeken over productontwikkeling eindigen. Als een product ontworpen, gemaakt en verkocht is, verdwijnt het, vanuit het perspectief van ontwerpers en ondernemers voorbij de ‘nieuwheidshorizon’. Zij beseffen nauwelijks wat er voor kansen liggen in het volgende productuniversum, waar geld wordt verdiend aan producten in gebruik en in het ‘productenhiernamaals’.

Dit boek biedt lezers een innovatieve, praktische methodologie voor het ontrafelen van de levenslijn van een product en het systematisch napluizen op nieuwe kansen. Het maakt ons bekend met businessmodellen die gedijen bij de kansen die voortkomen uit een veel langer productleven. Het verandert de manier waarop ondernemers en ontwerpers producten ontwikkelen en exploiteren, die daarmee helpen het verbruik van materiaal en energie in de tijd te verminderen.

Niets meer, niets minder.

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Conny Bakker is professor in Design Methodology for Sustainability & Circular Economy aan de TU in Delft. Daarnaast is Conny co-leider van het Europese H2020-project ReCiPSS, dat ontwerpers en fabrikanten helpt te begrijpen hoe inzameling, herfabricage en hergebruik van producten kan leiden tot winstgevender, efficiënter gebruik van hulpbronnen en veerkrachtige bedrijfspraktijken.

Als een van de eerste industriële ontwerpers met een PhD in circulair productontwerp werkt Marcel den Hollander als onafhankelijk onderzoeker en industrieel ontwerpconsulent aan de industrie in circulair productontwerp en bedrijfsmodellen voor de circulaire economie. Zijn academische werk is verankerd in meer dan twintig jaar hands-on ervaring in commercieel industrieel ontwerp voor (inter) nationaal gerenommeerde ontwerpstudio's en klanten. Marcel geeft ook gastcolleges bij designstudies en businessscholen.
toelichting'Products that Last' begint, waar de meeste boeken over productontwikkeling eindigen. Als een product ontworpen, gemaakt en verkocht is, verdwijnt het, vanuit het perspectief van ontwerpers en ondernemers voorbij de ‘nieuwheidshorizon’. Zij beseffen nauwelijks wat er voor kansen liggen in het volgende productuniversum, waar geld wordt verdiend aan producten in gebruik en in het ‘productenhiernamaals’.

Dit boek biedt lezers een innovatieve, praktische methodologie voor het ontrafelen van de levenslijn van een product en het systematisch napluizen op nieuwe kansen. Het maakt ons bekend met businessmodellen die gedijen bij de kansen die voortkomen uit een veel langer productleven. Het verandert de manier waarop ondernemers en ontwerpers producten ontwikkelen en exploiteren, die daarmee helpen het verbruik van materiaal en energie in de tijd te verminderen.

Niets meer, niets minder.
  1. Leg in mijn winkelwagen!

Vergelijkbare uitvoeringen van dit boek:

Products that Last

paperback/ gebrocheerd: € 29.99
Products that Last starts where most books on product development end. This new edition (first self-published by the TU Delft) contains ...

Meer boekennieuws op Facebook.