Het membership-model

wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

Robbie Kellman Baxter

paperback/ gebrocheerd: € 27.99: GRATIS verzending! (NL)
ISBN: 9789047008972, 272 blz., October 2015
Formaat: 23.1 (h) x 14.9 (b) x 2.5 (d) cm. Gewicht: 461 gram.

Uitgever: Business Contact

vertaald door: Robert Neugarten

beschrijving

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat
gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie
inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer:
• Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie
• Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou
• Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt
• Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)Robbie Kellman Baxter studeerde af aan Harvard en Stanford en was daarna ruim twintig jaar adviseur in Silicon Valley voor onder meer Oracle, Netflix, Yahoo en eBay. Momenteel leidt ze adviesbureau Peninsula Strategies, dat zowel online start-ups als gevestigde bedrijven helpt met hun klantenbinding en de bijbehorende interne organisatie.

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: