70's

Het levensgevoel van de jaren zeventig in advertenties

Roelof Bouwman; Minke de Vogel

  Tip: stuur dit boek door naar iemand anders! 
70's

gebonden: € 25.00: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 9789046826126, 272 blz., October 2020
Formaat: 24.7 (h) x 17.8 (b) x 2.9 (d) cm. Gewicht: 933 gram.

Uitgever: Nieuw Amsterdam

beschrijving

De 70's zijn terug. Meer dan ooit fungeren ze als inspiratiebron voor iedereen die zich bezighoudt met kunst, design, mode, film en muziek. Ook veel advertentieslogans uit de jaren zeventig genieten een legendarische status.

Fa, de wilde frisheid van limoenen
Giroblauw past bij jou
Durex, the best there is
Schat, staat de Bokma koud?

Minstens zo imponerend zijn de advertenties vanwege hun visuele kwaliteiten:
We zien veel uitbundige kleuren - het spat vaak van de pagina's,
We zien veel verleidelijk bloot - daar werd door bijna niemand moeilijk over gedaan
We zien veel aanstekelijke levenslust - er wordt onbekommerd genoten van alcohol, tabak en de zomerzon.

Advertenties doen méér dan reclame maken - ze doen op een unieke manier verslag van ons leven. In 70's vertellen ze voor het eerst hun verhaal.

Inkijkexemplaar:

Meer teksten en voorbeelden:

over de schrijver(s)

Roelof Bouwman is historicus. Hij was jarenlang redacteur van HP/De Tijd en publiceerde een aantal boeken, waaronder De canon van Nederland en Wij van de hbs.

Minke de Vogel studeerde kunstgeschiedenis, werkt als freelance journalist en is gespecialiseerd in interieur en design.

  1. Leg in mijn winkelwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.