Sustainable value creation

as a challenge to managers and controllers

Dr. Teun Wolters

paperback/ gebrocheerd: € 29.95: GRATIS verzending! (NL)
ISBN: 978-90-816996-9-3, geïllustreerd, 128 blz., June 2013, Engels
Formaat: 22.9 (h) x 15.3 (b) x 1.0 (d) cm. Gewicht: 363 gram.

Sustainable Value Creation

Het kan niet langer serieus betwijfeld worden dat de grens van de economische groei in zicht is voor kleine en grote organisaties die nog op een traditionele manier bezig zijn met handel en productie. De internationale zakenwereld wordt momenteel geconfronteerd met één van de meest serieuze en urgente uitdagingen van deze tijd. Om te overleven is een cultuurverandering noodzakelijk.

Dit zeer leesbare en nuttige boek, geschreven door een universitair docent met veel ervaring in de zakenwereld, biedt een heldere uitleg van een aantal van de kernproblemen van de huidige economie. Onderwerpen die in dit boek aan de orde komen zijn onder meer: strategieën om tot een grotere duurzaamheid te komen, corporate governance en sociale verantwoordelijkheid, milieumanagement, ketenduurzaamheid en de groene economie.

Dr. Teun Wolters analyseert de problemen die tot de huidige status quo hebben geleid en legt uit op welke wijze slim ondernemerschap ertoe kan leiden dat innovatie en duurzaamheid een integraal onderdeel gaan uitmaken van bedrijfsprocessen. Als onderzoeker en docent aan de Wittenborg University of Applied Sciences in Apeldoorn heeft dr. Wolters een gedegen reputatie opgebouwd bij studenten uit diverse landen. Zij delen allen de ambitie om de internationale zakenwereld te betreden. Dit boek biedt hen daarbij een schat aan kennis en informatie. Ook voor iedereen die reeds werkzaam is in het bedrijfsleven is Sustainable Value Creation bijzonder waardevol. Teun Wolters’ academische appèl zal velen in het internationale zakenleven bevestigen en ondersteunen in de opvatting dat het inzetten op duurzaamheid een noodzakelijke strategische keuze is.

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: