Handboek Webwinkel

gids voor het opzetten van een webshop

Jurgen Nijhuis

gebonden: € 22.50: GRATIS verzending! (NL)
ISBN: 978-90-74312-22-6, 160 blz., August 2008 UITVERKOCHT!

trefwoorden: webshop, ecommerce, webwinkel

Handboek Webwinkel

Tweede herziene druk van het Handboek Webwinkel. Een onmisbaar naslagwerk voor iedereen die zich met ecommerce en webshops bezig houdt.
De gids is een praktische naslagwerk voor bedrijven en zelfstandigen die via internet hun producten en/of diensten willen verkopen. In “Handboek Webwinkel” vertelt de auteur van A tot Z wat er allemaal komt kijken bij het succesvol starten, uitbouwen en beheren van een webwinkel. Het boek voldoet aan de behoefte van zowel huidige als beginnende webwinkeliers aan volledige, uitgebreide informatie die ze als leidraad kunnen hanteren voor hun online activiteiten.

Achtergrond
Uit het continue klantenonderzoek van uitgeverij Publimix blijkt dat 53% van haar klanten interesse heeft in een boek over webwinkels. Om te kunnen kiezen uit het enorme aanbod van online oplossingen is er behoefte aan een compleet en betrouwbaar handboek. Het boek biedt concrete hulp bij het realiseren van een online winkel. ‘Handboek Webwinkel’ is geschreven vanuit die gedachte en is gericht op zelfstandigen, het MKB en webdesigners die een webwinkel hebben of willen starten, of zich met de bouw of uitbesteding daarvan bezig houden.

Concurrentie neemt toe
Kopen en verkopen via internet vertoont al jaren een behoorlijke groei. De online sector groeit veel sneller dan de gewone detailhandel. Dagelijks komen er nieuwe webwinkels bij, de concurrentie is groot. Bestaande bedrijven openen een filiaal op internet en nieuwe bedrijven werken soms alleen nog maar virtueel. Wie succes wil hebben met een webshop moet het meteen goed doen, de concurrentie ligt op de loer.

Opzet van het boek
‘Handboek Webwinkel’ behandelt alles wat met webwinkels te maken heeft, van voorbereiding via bouw en beheer tot promotie. Technische onderwerpen als hosting, software, bouw en inrichting en beheer komen aan de orde. Maar ook bijkomende aspecten als marketing, zoekmachines en promotie worden behandeld. En natuurlijk komen ook alle financiële en administratieve aspecten uitgebreid aan bod, zoals online betaalopties, belastingen, administratie, logistiek en verzendkosten. Daarnaast krijgt klantondersteuning en communicatie met bezoekers en klanten via de webwinkel, nieuwsbrieven en op andere manieren, zeer ruime aandacht. Ook aan het zakendoen met buitenlandse leveranciers en klanten is gedacht, want internet is per slot van rekening een internationaal medium.

Meer teksten en voorbeelden:

De auteurJurgen Nijhuis (1964) heeft in 1993 zijn studie Communicatiekunde aan de Rijksuniversiteit... lees de hele tekst

Meer boekennieuws op Facebook.

ingezonden mededeling: