De illusie van drank

Een prikkelend perspectief op proeven

Jeroen Derks

paperback/ gebrocheerd: € 21.50: GRATIS verzending! (NL)

ISBN: 978-94-6365-178-3, geïllustreerd, 288 blz., November 2019
Formaat: 20.0 (h) x 12.5 (b) x 2.6 (d) cm. Gewicht: 358 gram.

Uitgever: Uitgeverij Elikser

trefwoorden: drank, proeven, illusie, taal, smaakperceptie, kern, realiteit

Helder boek over welke illusies het brein creëert

Hoe kan het dat we dranken, zoals whisky, wijn en bier, zien, ruiken en proeven? Wie is de betere ruiker, de vrouw of de man? Wat heeft taal met geur- en smaakperceptie te maken? Hoe drinken we drank in de toekomst en wat nemen we niet waar, maar bestaat toch?
Wanneer we een glas drank nemen, zien we het glas. We zien het effect van licht op het glas, we zien de drank in het glas bewegen. De kleur zien we, de drank ruikt aangenaam, de smaak is wellicht geweldig en we zijn tijdens het genieten doorgaans niet bezig met het feit dat al dit moois een illusie is.
Jeroen Derks neemt je met een heldere evenwichtige schrijfstijl mee op reis naar de kern van wat drank is. Deze reis begint bij de zintuigen en voert je via de illusies die het brein creëert naar de meest recente ideeën over realiteit.


'Bijzonder interessante materie en het is boeiend geschreven. Mijn complimenten.'
Hans Offringa, Keeper of the Quaich

Inkijkexemplaar:

Figuren/plaatjes:


Achterkant
  1. Leg in mijn winkelwwagen!

Meer boekennieuws op Facebook.